Som svar på den hårda attacken från kinesiska kinesiska bildskärmsföretag har de senaste konflikterna mellan koreanska LG-skärmar och Samsung-skärmar gradvis svalnat och var och en har genomgått strukturella justeringar.
Enligt den koreanska medien "DDaily" -rapporten, den marknadsjusterade företagets DSCC-statistik över global visningsproduktivitet (CAPA) i år, stod Kina för 46%, nästan dubbelt så mycket som Sydkorea (24%). Från 2016 är Sydkorea (35%) fortfarande före Kina (29%), men eftersom det överträffades av Kina 2017 växer klyftan mellan Kina och Sydkorea.
Inom LCD-skärmen (flytande kristallskärm) har kinesiska företag antagit billiga offensiv, vilket gradvis har gjort att koreanska företag förlorar sin konkurrenskraft. Enligt en undersökning av Korea Economic Research Institute var Sydkoreas LCD-marknadsandel 32% i år, och Kina (33%) tog ledningen med en liten skillnad. Å andra sidan, även om koreanska företag fortfarande leder Kina inom OLED-fältet, accelererar kinesiska företag också för att komma ikapp Sydkorea. Kinas BOE, Visionox och Huike meddelade nyligen att de kommer att investera i OLED-fältet med en fondstorlek på mer än 15 biljoner vann.
På grund av LG Displays tröga resultat började företaget genomföra högintensiva strukturanpassningar och minskade arbetskraftskostnaderna genom frivillig pensionering och avskaffande av anställda. Han Xiangfan, vice ordförande för LG Display, uttryckte sin avgång på grund av försämringen av operationen.
Det är allmänt trott att intäkterna från LG Display under tredje kvartalet kommer att vara lägre än marknadsprognosen. Under det tredje kvartalet av LG Display är prognostiserade intäkter 6.1292 biljoner vann, rörelseförlusten är 255,8 miljarder vann, och rörelseförlusten under 2019 blir 1,45 biljoner vann.
Å andra sidan har Samsung Electronics också börjat tillåta vissa produktionsanställda och kontorsanställda att ansöka om frivillig pension. Chungnak Mountain Factory, som ursprungligen producerade LCD-paneler, beslutade också att minska produktionen.
Sammantaget påverkas båda företagen av kinesiska företag, men skillnaden är att Samsungs marknadsandel inom den små och medelstora OLED-sektorn har sjunkit till cirka 80%, men fortfarande långt före branschen, plus Samsung-skärmen är den huvudsakliga fällbara skärmen Leverantörer, förutom LCD-verksamheten, har Samsung-skärmar fortfarande många fördelar.
Dessutom planerar Samsung Display att investera 13,2 biljoner vann för att bygga QD OLED-produktionslinjer, vilket sätter rekord för koreanska företags visningsinvestering med en enda sedel. LG Display försöker driva den stora OLED-skärmmarknaden, men implementeringen är inte så lätt som planerat. Relevanta personer i displayindustrin sa att de två företagen genomgår organisatorisk omstrukturering, men Samsung Electronics har många vapen och är under relativt litet tryck.