Hej gäst

Logga in / Registrera

Welcome,{$name}!

/ Logga ut
Svenska
EnglishDeutschItaliaFrançais한국의русскийSvenskaNederlandespañolPortuguêspolskiSuomiGaeilgeSlovenskáSlovenijaČeštinaMelayuMagyarországHrvatskaDanskromânescIndonesiaΕλλάδαБългарски езикAfrikaansIsiXhosaisiZululietuviųMaoriKongeriketМонголулсO'zbekTiếng ViệtहिंदीاردوKurdîCatalàBosnaEuskera‎العربيةفارسیCorsaChicheŵaעִבְרִיתLatviešuHausaБеларусьአማርኛRepublika e ShqipërisëEesti Vabariikíslenskaမြန်မာМакедонскиLëtzebuergeschსაქართველოCambodiaPilipinoAzərbaycanພາສາລາວবাংলা ভাষারپښتوmalaɡasʲКыргыз тилиAyitiҚазақшаSamoaසිංහලภาษาไทยУкраїнаKiswahiliCрпскиGalegoनेपालीSesothoТоҷикӣTürk diliગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaमराठी
Hem > Nyheter > Europa att vara nyckeln för återhämtning av TV -panelen 2024

Europa att vara nyckeln för återhämtning av TV -panelen 2024

Omdias senioranalytiker säger att återupplivningen av TV -efterfrågan i Europa 2024 kommer att bestämma utsikterna för den globala TV -panelmarknaden i år.

Omdias högre huvudanalytiker, Jinhan Ricky Park, konstaterar att inflationen och Ryssland-Ukraina-konflikten har minskat efterfrågan på TV-apparater i Europa.Emellertid EM -OS 2024 och Paris -OS, som äger rum från juni till augusti, erbjuder ett fyr av hopp.

Jinhan Ricky Park nämner att TV -tillverkare har beställt beställningar hos displaypanelstillverkare i förväg och förbereder sig för reklamaktiviteter före dessa sportevenemang.

Enligt analytikern är denna schemaläggning mycket snabbare än under de två föregående åren, vilket indikerar att TV -tillverkare är optimistiska när det gäller en ökning av försäljningen i Europa som sammanfaller med dessa händelser.

Jinhan Ricky Park påpekar att trots den spekulativa efterfrågan och den snabbare än väntade prisökningen för TV-paneler under det första kvartalet förblir lagernivåerna för TV-tillverkare och skärmprodukter på en "historisk låg."

Han säger att dessa förväntningar måste omvandlas till den faktiska efterfrågan snabbt, eller att de kan skada den övergripande TV -panelmarknaden under senare halvan av året, traditionellt högsäsongen för panelens efterfrågan.

Samtidigt reducerar kinesiska tillverkare av displainpaneler de operativa hastigheterna för panelfabriker (Liquid Crystal Display (LCD) för att förhindra prisfall.Jinhan Ricky Park konstaterar att de osannolikt kommer att öka driftsgraden igen på kort sikt, med tanke på de fortfarande låga priserna.

Han nämner också att sändningen av OLED -TV -paneler förra året var betydligt lägre, med de operativa hastigheterna för LG Display och Samsung Displays OLED -produktionslinjer under 50%.

Jinhan Ricky Park föreslår att för att uppnå tillväxt i stora OLED -TV -paneler är en årlig försäljningsvolym på minst 10 miljoner OLED -TV -apparater nödvändiga, vilket kräver deltagande av kinesiska TV -tillverkare, inte bara topp -TV -företag som Samsung, Sony och LG.