Hej gäst

Logga in / Registrera

Welcome,{$name}!

/ Logga ut
Svenska
EnglishDeutschItaliaFrançais한국의русскийSvenskaNederlandespañolPortuguêspolskiSuomiGaeilgeSlovenskáSlovenijaČeštinaMelayuMagyarországHrvatskaDanskromânescIndonesiaΕλλάδαБългарски езикAfrikaansIsiXhosaisiZululietuviųMaoriKongeriketМонголулсO'zbekTiếng ViệtहिंदीاردوKurdîCatalàBosnaEuskera‎العربيةفارسیCorsaChicheŵaעִבְרִיתLatviešuHausaБеларусьአማርኛRepublika e ShqipërisëEesti Vabariikíslenskaမြန်မာМакедонскиLëtzebuergeschსაქართველოCambodiaPilipinoAzərbaycanພາສາລາວবাংলা ভাষারپښتوmalaɡasʲКыргыз тилиAyitiҚазақшаSamoaසිංහලภาษาไทยУкраїнаKiswahiliCрпскиGalegoनेपालीSesothoТоҷикӣTürk diliગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaमराठी
Hem > Nyheter > Samsung Display för att påbörja investeringar i världens första 8,6-generation det OLED-produktionslinjen

Samsung Display för att påbörja investeringar i världens första 8,6-generation det OLED-produktionslinjen

Samsung Display kommer att börja investera i världens första 8,6-generationens IT-produktionslinje (Organic Light-Emitting Diode (OLED).

Den 10: e tillkännagav Samsung Display att den höll "A6 Production Line Equipment Ceremony" på den åttonde vid Asan-anläggningen i Chungcheongnam-Do, och förklarade fullskalig start av den 8,6-generation som den OLED-produktionslinjen.

A6-produktionslinjen är en 8,6 generation av IT-specifik OLED-produktionslinje skapad av Samsung-skärmen genom att konvertera den befintliga L8-produktionslinjen.Detta kommer att vara Samsungs sjätte OLED -produktionslinje och kommer efter avslutad den högsta generationens OLED -produktionslinje i världen.

Samsung Display avslutade nyligen byggandet av renrummet för den nya produktionslinjen och introducerade deponeringsutrustning som krävs för att konvertera OLED -organiska material till displaypixlar.Från detta planerar Samsung att installera de viktigaste anläggningarna inom detta år och börja massproduktion i full skala 2026.

I april förra året tillkännagav Samsung Display sin plan för att investera 4.1 biljoner koreanska vann i IT OLED -fältet 2026 och syftade till att etablera en produktionslinje med en årlig kapacitet på 10 miljoner bärbara paneler.

Samsung Display blev det första företaget i branschen som kommersialiserade det OLED 2019. Just förra året samarbetade det med 17 bärbara varumärken över hela världen och lanserade mer än 50 typer av bärbara datorer med OLED -skärmar.

Choi Joo-seon, VD för Samsung Display, uttalade: "Samsung Display förbereder sig för en betydande omvandling på IT-marknaden efter den mobila marknaden, baserat på OLED-tekniken som vi har samlat på lång sikt."

Han tillade, "Baserat på ett solidt samarbetssystem med globala partners kommer vi att fokusera kapaciteten hos våra chefer och anställda för att göra allt för att massproducera den 8,6-generation som den OLED."

Eftersom paneltillverkare nyligen har rapporterat en återhämtning av kapacitetsutnyttjandegraden, tror branschanalytiker att trots en månatlig prisökning för TV -paneler sedan mitten av förra året, fick paneltillverkarna fortfarande förluster förra året på grund av låga utnyttjandegrader.Den senaste tidens betydande återhämtning i utnyttjandegraden har gett paneltillverkare hoppas att förvandla förluster till vinster.